Sasquat music festival

Authenticiteit met ambitie, hoe ziet dat eruit? Nou: zo dus! Zoals wij altijd zeggen: kies voor jezelf en klanten kiezen voor jou. Dat kan even duren en misschien voel je je wel voor gek staan. Maar zodra klanten zien dat jij helemaal jezelf bent én ergens voor staat, dan stromen ze naar je toe. En als je ooit ontmoedigd raakt, kijk gewoon nog eens dit filmpje.

Kermit de Kikker

Dit noemen wij Sales 1.0! Voor elke oplossing is er wel een probleem te vinden… Hoewel dit filmpje hilarisch is, is het schrijnend dat dit type verkoop in de praktijk nog plaatsvindt. Vaak verpakt onder een dikke pak flair, zoetgevooisde servicegerichtheid en druipende vriendelijkheid wordt de klant gestuurd naar de oplossing die de verkoper voor ogen heeft.

Herman Finkers

Soms denk je, als je in gesprek bent met een verkoper: “Die heeft een training gevolgd.” Wij noemen dat het robot-effect. Verkopers leren vragen en volgordes uit hun hoofd en vergeten zélf na te denken en contact te maken. De intentie is klantgerichtheid, maar de klant voelt een afstand. Sales vanuit je Hart traint geen technieken, maar leert je intelligent ongehoorzaam te zijn!

Simon Sinek

Simon Sinek revolutioneerde de manier waarom marketeers denken en communiceren met zijn theorie. Voor ons bestaat er geen absolute waarheid en we zijn wars van goeroes, maar Sinek vangt op een simpele manier het loyaliteitsbeginsel: Hoe liever iemand bij je wilt horen, des te minder belangrijk worden prijs en kwaliteit. En dat is veel meer een emotionele dan een rationele beslissing.

Robert Cialdini

Een goede verkoper maakt gebruik van zijn invloed om de klant te helpen de juiste keuze te maken. Dat kan op een integere manier, of dat kan omslaan naar manipulatie. De 6 principes van invloed zoals Cialdini die heeft ontdekt, helpen je bewust om te gaan met dit krachtenveld. Als je deze theorie op een authentieke manier toepast, stijgt de waarde die jij hebt voor je klanten.

Socrates

Wat is de grootste valkuil van verkopers, adviseurs en experts? Juist, aannames! We hebben zoveel kennis en ervaring, dat we denken aan een half woord genoeg te hebben. Vervolgens storten we allemaal informatie over de klant uit over onze USP’s. Socrates laat ons zien dat ons werkelijke doel is om de klant te helpen zelf na te denken. Dan pas kiest hij bewust en overtuigd voor onze oplossing. Socrates is het summum van intelligente ongehoorzaamheid.

Brené Brown

Eén van de mantra’s van Sales vanuit je Hart is: Vertrouw op je onzekerheid! Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Brené Brown deed uitgebreid onderzoek naar kwetsbaarheid en schaamte. Geheel onverwacht ging haar Ted Talk viral en werd haar boek een bestseller. Een teken dat de wereld klaar is om de kracht van kwetsbaarheid toe te laten.

Arthur’s inspirational transformation

Dít is zoals we bij Sales vanuit je Hart kijken naar trainen. We geloven altijd in het potentieel van mensen en stimuleren hen om zélf hun doelen te bereiken. Wij reiken oefeningen aan, moedigen aan als het tegenzit en vieren samen overwinningen. Zo halen we niet het beste uit mensen, maar helpen hen boven zichzelf uit te stijgen. Ongeacht hun commerciële ervaring of sales-DNA.