Richard van Kray – Eigenaar, senior trainer en spreker

Richard is een verkoper pur sang. Zijn bewijsdrang, scherpe tong en aimabele directheid maakte dat hij de groenteafdeling van de supermarkt al jong verliet voor een carrière in de financiële dienstverlening. Hij genoot snel en veel succes als verkoper en sales trainer, maar liep in 2004 tegen zichzelf aan en gooide het roer om. Deze ervaring legde de basis voor Sales vanuit je Hart.

Twee eigenschappen waardoor Richard ook na zijn val weer boven zichzelf uitsteeg zijn: een bovengemiddeld groot ego en een bovengemiddeld groot hart. Richard wil écht van betekenis zijn voor anderen en kan bovendien rap schakelen met mensen en ideeën. Zo groeide hij uit tot een van de meest gevraagde sprekers op het gebied van sales en motivatie in Nederland.

Richard amuseert, inspireert en confronteert. Hiermee zet hij zijn publiek niet alleen aan het denken, maar krijgt hen ook in beweging. Zijn manier van spreken en trainen is ontwapenend omdat hij vanuit zelfspot vertrekt en motiverend omdat hij laat zien dat iedereen dit kan en zelfs al doet. Het is geen ver doel of onbereikbaar ideaal dat hij schetst, maar iets dat heel dichtbij ligt en waar we zo vaak aan voorbij gaan.

Hij gunt het iedereen te ervaren wat hij heeft ontdekt: dat we gelukkiger én succesvoller zijn wanneer we afstappen van de rollen die we spelen.

Michel de Weerdt – Eigenaar en senior trainer

Uit een hart dat klopt van passie voor eerlijke verkoop en frustratie over slechte verkooptrainingen, daagt Michel deelnemers uit hun maskers te laten vallen en ‘voor hun gedrag te gaan zitten’. Hij werkt met het materiaal dat de deelnemers aandragen en helpt hun denken en doen om te vormen naar een meer natuurlijke en impactvolle commerciële houding.

Michel was Richards leidinggevende en zette hem in 2001 als groentje voor een groep om te trainen. Zestien jaar later vormen zij nog steeds een hecht team en heeft hun gedeelde passie zich ontwikkeld tot een uniek gedachtengoed en eigenzinnige methode.

Michel erkent ieders talenten en spoort mensen aan om boven zichzelf uit te stijgen door nieuwe dingen uit te proberen en af en toe op hun plaat te gaan. Hij gunt ieder zijn eigen fouten en is altijd dichtbij om je weer overeind te helpen.

Michel is de architect van het Sales vanuit je Hart gedachtengoed. Hij combineerde de jarenlange praktijkervaring die hij en Richard opdeden met kennis uit de psychologie, sociologie en managementwetenschappen. Hij laat zich graag inspireren door mensen als Robert Cialdini, Brené Brown en Simon Sinek, maar is steeds op zijn hoede dat deze modellen niet tot manipulatie of platte trucs leiden. De goede intentie staat bij Michel altijd voorop.

Hiske Gude – Trainer en co-auteur

Hiske is dé ultieme combinatie van academische kennis en street smarts. Ze studeerde bedrijfskunde en filosofie, maar wist ook dat boeken haar niet zouden leren goed te verkopen. Sales is in haar optiek een ambacht dat je moet leren door het te doen. Ruim tien jaar deed ze nationaal en internationaal ervaring op binnen verschillende branches. Zo was ze commercieel actief in de farmaceutische industrie, energiesector, multimedia en learning & development.

In 2015 ontmoette zij Richard op een seminar. Het was direct duidelijk dat zij elkaar konden versterken en in de volgende zomer begonnen zij gedrieën te schrijven aan het Sales vanuit je Hart boek. Hiskes kennis en vaardigheden waren de missing link geweest om het gedachtegoed verder te verrijken en goed te verwoorden.

Geheel overtuigd van de noodzaak en de kracht van Sales vanuit je Hart, traint Hiske teams binnen bedrijven om het in hun eigen praktijk toe te passen. Zij balanceert in haar trainingen steeds de theoretische onderbouwing van de Sales vanuit je Hart filosofie met praktijkvoorbeelden uit eigen werk. Deelnemers ervaren bij haar zowel de zorg en veiligheid om zich te kunnen ontwikkelen, als de uitdaging en scherpte om oude patronen te doorbreken.

Loek Peters – Acteur en spreker

Loek peters is acteur en bekend van series als ‘Penoza’ en ‘Als de dijken breken’. Hij speelde in talloze theatervoorstellingen en films. Met de verworven inzichten en werkwijze uit het acteurs vak heeft Loek ‘Maak de Ander beter’ ontwikkeld, dat als uitgangspunt heeft dat je de ander faciliteert zo goed mogelijk z’n werk te doen.

Tot hij Richard ontmoette had Loek niet veel op met verkopers of hun trainers. Maar Sales vanuit je Hart bleek geen truc van gladde praters in te strakke pakken. Het is een methode waarin je eigen menselijkheid het vertrekpunt is en je daar de ambitie om iets te verkopen aan koppelt.  ‘Sales vanuit je Hart’ en ‘Maak de Ander beter’ hebben elkaar gevonden in het uitgangspunt: het eigenbelang dienen door andermans belang voorop te stellen.

Daarnaast staat Loek als inspirator op het podium. Opgegroeid in een ondernemersgezin, vertaalt Loek de lessen die hij leerde als acteur moeiteloos naar de bedrijfscontext. Met “Maak de Ander beter” inspireert en confronteert Loek medewerkers en management met doeltreffende handvatten, die direct daarna kunnen worden toegepast in uw organisatie. Dit podiumwerk doet hij ook regelmatig samen met Richard van Kray. In combinatie tonen zij de ongekende kracht van onbaatzuchtigheid voor inspirerend leiderschap, effectieve samenwerking én commercieel succes.

Maud Hoefnagels – Trainer

Maud ademt Sales vanuit je Hart en past dat dan ook toe in al haar trainingen. Zij is een zeer bevlogen trainer en heeft een enorme liefde voor het vak. In de 17 jaar dat ze als trainer actief is, heeft Maud in vrijwel alle branches en op elk niveau mogen werken. Door haar creativiteit en scherpe analyse weet ze bij iedereen de juiste snaar te raken. Hierbij staat de verbinding in de groep en positieve bevestiging steeds centraal.

Met haar enthousiasme maakt ze leren altijd leuk. Maud is van nature positief. Ze gaat uit van het goede in de mens en helpt deelnemers om hun kwaliteiten te herkennen en te versterken. Door goed te luisteren, het proces te begeleiden en deelnemers te helpen reflecteren en experimenteren, schildert zij samen met de groep het eindresultaat. Ze geeft elke groep wat het nodig heeft in contact en verbinding: zij spreekt de taal van de groep. Op deze manier helpt zij individuen en teams in beweging te komen, hun authentieke commercialiteit te ontdekken en hun (leer)doelen te behalen.

Daan Tel – Trainer

Daan heeft als bedrijfskundige een sterke theoretische basis meegekregen over “hoe bedrijven werken”, maar ervaarde als trainer en adviseur dat de praktijk weerbarstiger was. Hij heeft reeds tientallen bedrijven mogen begeleiden bij hun commerciële ontwikkeling. En keer op keer blijkt dat theorie en modellen nooit de oplossing zijn, maar slechts inspiratie bieden voor een maatwerk aanpak.

De Sales vanuit je Hart-filosofie sluit dan ook naadloos aan bij zijn visie op commercieel leiderschap. Verkooptrucjes en vaardigheden zijn als zijwieltjes voor de beginnende of onkundige verkoper. Nuttig in het begin, maar onze commerciële ambitie moet hoger liggen dan dat. De verkoper die oprecht intrinsiek gemotiveerd is om het beste eruit te halen voor de klant en zichzelf, heeft geen trucjes meer nodig en wordt door de klant al snel niet meer als verkoper maar als partner beschouwd.

Daan is een vent en trainer uit één stuk: What you see is what you get. Inspirerend zonder hoogdravend te zijn, eigenwijs zonder koppig te zijn, scherp zonder pijn te doen. Sparringpartner voor ondernemers en leidinggevenden die meer rendement willen halen uit hun team, gedreven door ambitie of simpelweg vanuit noodzaak omdat de markt het vereist.